Veel verbeteringen aan de importer - oktober 2023

✨ Nieuwe features

  • In de oude MOO bleven de zelfgemaakte tegels behouden bij het deactiveren van een invalaccount. Dit kan soms handig zijn, maar soms ook ongewenst. We hebben een aanpassing gedaan waardoor alle tabbladen en tegels van een invalaccount verwijderd worden bij het deactiveren van het account.

✅ Opgeloste problemen

  • In het HR-importlog werd een foutmelding getoond als een gebruiker op meerdere locaties aanwezig was. Logischerwijs heeft deze gebruiker één e-mailadres, maar dit werd gezien in de import als een e-mailadres wat al in gebruik was. Dit is opgelost.
  • Bij het geautomatiseerd deactiveren van invalkrachten werd in het logboek niet weergegeven waarom het account gedeactiveerd was. Dit is opgelost.
  • Om accounts van leerlingen en leerkrachten te kunnen identificeren maakt Somtoday gebruik van een externe userkey. Elke leerling van een school heeft een unieke userkey. Ook elke leerkracht heeft een unieke userkey. Het is echter wel mogelijk dat een leerkracht en een leerling op dezelfde school dezelfde userkey toegewezen krijgen in Somtoday. Dat kan problemen veroorzaken. We hebben een wijziging gemaakt waardoor in onze importers bij personeelsleden de letter P van personeel voor de userkey wordt geplaatst. Op deze manier zijn userkeys altijd uniek.
  • Wanneer een groep niet correct in Somtoday aanwezig is kon dat ervoor zorgen dat de importer een foutmelding gaf. Dit resulteerde er in dat andere groepen soms ook niet goed werden geïmporteerd. Er is een aanpassing gemaakt waardoor groepen die niet correct in Somtoday staan worden overgeslagen door de importer.
  • Lidmaatschappen en scholen van gebruikers werden niet meer bijgewerkt vanuit MOO naar Microsoft 365. Het kon gebeuren dat een leerkracht inmiddels een andere rol had maar nog aanwezig was in een oude groep. Dit is opgelost.
  • Het kon voorkomen dat invalkrachtaccounts, die geactiveerd waren voor de invalkrachtfunctie in MOO suite helemaal klaar was, niet opnieuw geactiveerd konden worden. We hebben alle getroffen accounts hersteld.
  • De Office365 app is een tool die medewerkers van Heutink ICT gebruiken om de koppeling tussen MOO en Microsoft 365 in te stellen. Er waren situaties mogelijk waarbij de app gebruikers die bovenschools aanwezig waren weergaf bij de verkeerde school. Dit kon wanneer een domeinnaam in MOO al aangepast was maar er nog geen initiële synchronisatie had plaatsgevonden. We hebben een wijziging gemaakt waardoor een domeinnaamwijziging eerder in het proces wordt verwerkt waardoor dit niet meer fout gaat.

🚀 Verbeteringen

  • We hebben technische verbeteringen aangebracht aan onze importer. Hierdoor kan deze sneller werken en wordt beter bijgehouden wat de importer doet op welk moment. Zo kunnen we beter zien welke verbeteringen we in de toekomst zouden kunnen maken.
  • De Iddink groep heeft in Magister de subscription key uitgefaseerd. Deze subscriptionkey was een generieke sleutel waaraan Heutink-klanten werden herkend. Aangezien de sleutel al enige tijd geleden door Iddink uit productie genomen is, wordt de betreffende code ook verwijderd uit MOO.
Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.