Er is geen actieve SSO tussen MOO en Office 365

Wanneer een gebruiker bij het inloggen via de MOO startpagina de volgende melding krijgt; "er is geen actieve SSO tussen MOO en Office365", is dit vaak makkelijk op te lossen.

Achtergrond.

Deze melding komt alleen voor wanneer Azure als IDP voor MOO is ingeschakeld. Een gebruiker logt in met zijn/haar Office-account op de werkcomputer. Wanneer deze persoon op de snelkoppeling van MOO op het bureaublad klikt, zal er geprobeerd worden om in te loggen bij MOO met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als dat er op de computer is ingelogd. Bestaat er geen MOO-account met dezelfde gebruikersnaam, dan zal deze melding getoond worden. 

Oplossing.

Controleer wat de gebruikersnaam is van het office-account waarmee deze persoon op de computer inlogt. Maak vervolgens in de Basishub handmatig een MOO-account met exact dezelfde gebruikersnaam als het Office-account. Bestaat er voor deze persoon al een MOO-account (dus met een andere gebruikersnaam als het Office-account), pas dit account dan niet aan. Klik in het linkermenu op de knop Hulp en maak een ticket aan. Geeft hierbij duidelijk op wat de gebruikersnaam is van het Office-account dat bewaard moet blijven en wat de gebruikersnaam is van het account dat niet gebruikt wordt. De servicedesk zal vervolgens voor je de accounts samenvoegen waardoor alle rechten op het juiste account worden geplaatst.

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.