Accounts samenvoegen
Een leraar die binnen een stichting op verschillende scholen werkt, kan soms meerdere MOO-accounts hebben. Wij begrijpen dat het overzichtelijker is om met één MOO-account te werken, daarom is de optie om accounts samen te kunnen voegen in het leven geroepen.
Deze optie kan enkel worden uitgevoerd door de bovenschools ICT-coördinator.
Bij het samenvoegen kunnen helaas niet alle gegevens overgenomen worden.
De volgende gegevens worden overgezet:
- Groepsrechten
- Basispoortkoppeling
- De functie binnen de school
De volgende gegevens worden niet overgezet:
- Data in Microsoft 365/Google gekoppeld aan de secundaire accounts
- De inrichting in Startportaal van het secundaire account. Denk bijvoorbeeld aan de toegevoegde programma's op de startpagina.
Zorg er dus voor dat belangrijke data veilig is gesteld voordat gebruikers worden samengevoegd. Ook raden we aan om het proces van samenvoegen zo snel mogelijk uit te voeren. Hiermee voorkom je dat instellingen twee keer moeten worden gemaakt.
- Open Basishub en klik in het menu op Bovenschools beheer.
- Zorg dat het tabblad Accounts samenvoegen geselecteerd is.
- Selecteer het te handhaven account. Kies het account dat behouden moet blijven.
- Selecteer de samen te voegen accounts. Je kan hier meerdere accounts achter elkaar kiezen. Accounts die je geselecteerd hebt zie je onderaan bij reeds geselecteerde accounts staan.
- Controleer of je de juiste accounts hebt geselecteerd en kies voor Samenvoegen.
De gebruiker kan nu in MOO Suite van school wisselen door rechtsboven op haar naam te klikken en de juiste school te kiezen.
Accounts die je als samen te voegen accounts hebt geselecteerd worden naar de verwijderde gebruikers verplaatst op de primaire locatie van het account. Indien nodig zijn ze hier binnen 90 dagen nog te herstellen, bijvoorbeeld als blijkt dat er nog data in een gekoppelde opslaglocatie stond. Weet je zeker dat dit niet het geval is, zorg dan dat je de accounts permanent verwijderd.